Mistr Evropy mezi miniauty omládnul: nový Fiat Panda
V Česku i v celé
Evropě kraluje Fiat Panda prodejním statistikám ve třídě minivozů. Italský
bestseller přichází po osmi letech s řadou vylepšení a s novým
kabátem.

Italské miniauto, které získalo evropskou cenu auto roku 2004, platilo v posledních osmi letech za na své rozměry docela prostorné vozidlo.
Nový Fiat Panda oproti dobíhajícímu předchůdci povyrostl a hodně se zakulatil.
Novinka bude ještě praktičtější. Panda třetí generace je dlouhá 365 centimetrů, a svou předchůdkyni tak překonává na délku o 11 cm.
O pět centimetrů se malý fiátek nafouknul do šířky o deset milimetrů do výšky.
Panda opět sází na vyšší karoserii, typické třetí boční okénko zůstává podobné jako u předchůdkyně
Nová Panda se vrátí na své domácí výrobní linky. Fiat svůj úspěšný minivůz napříště bude montovat v Neapoli, a ne v Polsku jako doposud.
Že už dávno Panda nemá nic společného s legendárním polským „maluchem“, dokazují také dva páry bočních dveří tohoto minivozu. Malý fiat bude nabízen opět pouze jako pětidveřové autíčko.
Třídveřové městské auto zastupuje v nabídce italské automobilky stylový Fiat 500.
Před spolujezdcem je otevřená police, zavírací schránka má své místo pod ní
Panda dostane mezi miniauty poprvé také konkurenci od mladoboleslavské značky.
Škoda už připravuje svou novinku, která bude patřit do party trojčat spolu s malým volkswagenem a seatem. Z nich prozatím jen Volkswagen odhalil podobu svého nového modelu Up.
Mistrem Evropy v nápaditých malých autech do města je však tradičně Fiat. A nová panda má této tradici vystavit další potvrzení.
Interiér obohatí zadní posuvná sedadla. Zavazadlový prostor naroste ze 190 na 225 litrů.
Dělená zadní sedadla jsou samostatně posuvná. Panda je pětimístná.
Při rozjezdu prodejů na začátku příštího roku bud mít panda k dispozici na výběr ze čtyř motorů, mezi nimiž nebude chybět ani ten, který se honosí titulem nejlepší motor roku 2011.
Jde o přeplňovanou devítistovku s výkonem 85 koní. Má pouze dva válce.
Doplní ji také verze bez turba s výkonem 65 koní – oba tyto dvouválcové motory mají ve standardní výbavě systém start-stop.
A konečně třetím benzinovým motorem bude dvanáctistovka s výkonem 69 koní.
Diesely zastupuje třináctistovka s turbem a výkonem 75 koní, ani té nechybí start-stop motoru.
Pandě roztáčejí motory přední kola, čtyřkolka bude mít premiéru příští rok.
Palubní deska působí na prvních snímcích hodně zaplněná ovladači, před spolujezdcem je nápadná otevřená police.
Bezpečnostní výbava nového Fiatu Panda je poměrně chudá – zahrnuje pouze čtyři airbagy a ABS, systém ESP bude za příplatek.
(buč)
Čtěte také:
Volkswagen Up aneb jak bude vypadat nová malá škodovka
Dvě nová malá auta už jsou v prodejnách: Toyota Yaris a Kia Rio
Malé auto coby druhé do rodiny je za méně než 200 tisíc korun