Minibus i pro děti z předchozího manželství – Citroën Tubik
Automobilka Citroën představila kocept prostorného minivanu až pro devatero cestujících. A jak velí doba, v zájmu malé spotřeby paliva a nízkých emisí CO2 má Citroën Tubik hybridní pohon.

Při práci na minivanu se designéři francouzské automobilky inspirovali sociologickým termínem „emoční skupiny“, který charakterizuje vývoj moderní společnosti. Do té patří i děti z předchozích manželství.
Když má skupinka dětí z vícero manželství nastoupit do auta, které si společný rodič odváží na víkend, zpravidla se nevejdou. Pojmout je zvládne Citroën Tubik, stejně jako skupinku až devíti přátel. Anebo může vozit požitkáře, kteří si chtějí během jízdy užívat maximálního pohodlí.
I nevzhledná dodávka může posloužit coby inspirace pro koncept prostorného a pohodlného vozu
Tubik má předobraz v Citroënu Type H, univerzální dodávce, která desetiletí sloužila soukromníkům vyžadujícím hodně prostrou. Ale i živnostníkům pro převoz zboží, policistům pro přepravu živlů za mříže nebo jako malý stěhovací vůz.
Nový Tubik dostal název inspirovaný dalším předchůdcem, po letité dodávce Citroën TUB. Tubik už nenabízí užitné prostory pro převoz zboží obchodníkům, zaměřuje se jen a jen na pohodlí. Rozmazluje posádku komfortem a nebývalou variabilitou interiéru.
Citroën Tubik je dlouhý 4,80 metru, šířka i výška překonává dva metry
Auto si může prostorný pohodlný interiér dovolit, jeho vnější rozměry jsou velkorysé. Je široké 2,08 metru, výška je jen o tři centimetry nižší. Van je dlouhý 4,8 metru, tedy jako sedan střední třídy. Zavazadlový prostor je ukryt v zadní části vozu.
Variabilní jsou všechny tři řady sedadel. Každá má po třech místech, i když vpředu je sedadlo řidiče od dalších dvou oddělené. Každé sedadlo je samostatné, dvě osoby sedící v první řadě se mohou otočit čelem k ostatním.
V základním uspořádání je koncept devítimístný, řidičovo sedadlo je trochu oddělené
Prostřední řadu sedadel pro tři lze překlopit do pozice nízkého stolku nebo složit pod poslední řadu, a uvolnit tak místo o velikosti téměř dvou metrů čtverečních. Je možné ji úplně rozložit a vytvořit pohodlnou pohovku.
Dostatek síly pro svižnou jízdu vozu zajišťuje technologie HYbrid4 s náhonem na všechna čtyři kola. Plně hybridní dieselový pohon zvyšuje dojezd automobilu oproti vozu s běžným spalovacím motorem.
Druhou řadu sedadel lze rozložit a vytvořit pohodlné lehátko
Na přední nápravu se přenáší síla dieselu, na zadní energie elektromotoru. Každý z motorů také u poháněné nápravy sídlí – diesel vpředu, elektromotor vzadu.
Auto pluje na úzkých 22palcových kolech s nízkou spotřebou. Pružení zajišťuje systém Hydractive, díky čemuž zůstává světlá výška vozu stále stejná bez ohledu na zatížení auta. Při vyšší rychlosti klesne vůz automaticky níž, čímž se sníží spotřeba a emise CO2.
Prostřední sedadla mohou zmizet pod třetí řadou sedaček, vznikne pak prostor pro nevšední diskusi
(rub)
Čtěte také:
Obytné auto budoucnosti po zaparkování vyroste do výšky
Volkswagen T1 zvaný Bulli nebo Microbus je zpátky jako stylové auto pro rodinu