Domů > Bezpečné auto

Elektrický Chevrolet Volt bojuje s ohněm


velikost textu:
     
9.prosince 2011 00:01
 

Velkým problémům musí čelit elektrický Chevrolet Volt a jeho identické dvojče Opel Ampera zrovna ve chvíli, kdy oba vozy zamířily do evropských prodejen. Chevrolet Volt se po crash testech sám od sebe vznítil.


Chevrolet
Prodlužovací šňůrou lze zajistit dobíjení Chevroletu Volt ze zásuvky. Když se za jízdy po 40 až 80 kilometrech vyprázdní baterie, spalovací motor je znovu nabije. 

Jeden z mála sériových elektrických vozů dostal těžkou ránu. I když získává cenu za cenou pro své  revoluční pojetí, nyní musí jeho konstruktéři rychle zakročit a provést změny.

Co se vlastně stalo? Americký úřad pro dopravní bezpečnost NHTSA letos v květnu vyzkoušel bezpečnost Chevroletu Volt při bočním nárazu.

Crash test dopadnul dobře, posádka je při podobných nehodách v bezpečí, hodnocení bylo výborné - pětihvězdičkové. (výsledky evropských nárazových zkoušek čtěte zde)

Nabouraný Chevrolet Volt zůstal stát v laboratoři, v níž se crash testy konají. A po třech týdnech náhle vzplanul.

Pracovníci NHTSA auto uhasili a začali pátrat po příčině požáru. Zjistili, že chladicí systém, který se v elektrickém chevroletu stará o nízkou teplotu lithium-ionových baterií, utrpěl při nárazové zkoušce podle všeho nebezpečnou újmu.

Akumulátory se mezitím přehřály a začalo hořet. Při dalších podobných crash testech začaly z baterií létat jiskry už dříve než po týdnech.

V listopadu uveřejnila NHTSA svá zjištění s tím, že bude problémy Chevroletu Volt dále prošetřovat.

V západní Evropě už je Chevrolet Volt k mání


Nepříjemná zpráva přišla z Ameriky právě ve chvíli, kdy Chevrolet Volt i jeho dvojče Opel Ampera vstupují na evropský trh. V českých prodejnách se zatím ani jeden z nich neobjevil.

Volt i Ampera patří stejně jako ostatní elektromobily mezi hodně drahé zboží. V Německu stojí okolo 42 tisíc eur. V přepočtu zhruba milion korun. Větší Opel Insignia stojí v základním provedení polovinu.

Koncepce Chevroletu Volt je jiná než u několika málo konkurentů s elektromotory, které se už dostaly do prodeje.

Nissan Leaf je čistým elektromobilem a jezdí pouze na elektřinu. Hybridní Toyty Prius používají elektrický pohon spíše jako doplněk spalovacího motoru.

Volt i Amperu jejich americký výrobce označuje za elektromobil s prodlouženým dojezdem.

Opel Ampera je dvojčetem Chevroletu Volt


Klasický elektromobil dnes kvůli omezené kapacitě baterií neujede více než 200 kilometrů.

Chevrolet Volt má na palubě baterie s kapacitou pro maximálně 80 kilometrů. Pod jeho přední kapotou však sídlí také malý benzinový motor. Ten v případě potřeby naskočí, aby převzal úlohu generátoru, který dobíjí baterie. Kola stále roztáčí elektromotor.

Díky tomu najede Chevrolet Volt s plně nabitými akumulátory a s natankovanou nádrží až 500 kilometrů.

Jeho konstruktéři však předpokládají, že majitelé elektrického chevroletu i opelu jezdí především na krátké vzdálenosti. A budou ho využívat především jako elektromobil. Ten je však kdykoliv připraven zvládnout i dlouhou trasu bez dobíjení.

Než Chevrolet vyřeší problémy se vznícením nabouraných vozů, nabízí zákazníkům zapůjčení náhradního auta. Anebo zpětný odkup jejich vozu.

Podle amerického spotřebitelského časopisu jsou majitelé s Voltem velmi spokojení. A proto se do vrácení auta ani půjčení náhradního vozu nehrnou. V běžném provozu ke vznícení zatím nedošlo. V USA prodal letos Chevrolet více než šest tisíc modelů Volt.

Prodávat elektromobily chtějí začít v nejbližších letech všechny velké automobilky.

(buč)


Čtěte také:

Hybridy jsou bezpečnější při srážce s jiným autem, chodce ohrožují více

Škoda Citigo má 5 hvězd z crash testů, čínské automobilky zvyšují kvalitu


 
Čtěte dále na téma:

Diskuse

 

Celkem 0 příspěvků.
 
Vážení čtenáři serveru AutemBezpečně.cz, vašich názorů si velmi vážíme. Naše internetová diskuse však má svá pravidla. Diskutujte proto slušně a neodbíhejte od tématu článku. Nevhodné příspěvky mažeme. Pokud chcete kontaktovat přímo redakci, klikněte sem. Redakce AutemBezpečně.cz

 

30.9.2023 8:58:05
 

Sledujte AutemBezpečně.cz na: Facebooku