Rychlostní limity se v zahraničí liší. Řidičům za jejich nedodržení hrozí vysoké pokuty
Každá
země si reguluje rychlosti na silnicích po svém. V jednom je však Evropa
zajedno. Překročení povolených limitů se přísně trestá.

Na dálnicích platí ve většině evropských zemí maximální rychlost 130 km/h. S výjimkou Polska a Bulharska. V těchto zemích lze podle autoklubu ADAC narazit na úseky, po nichž je možné uhánět i stočtyřicítkou.
V Německu nadále platí neomezená rychlost na dálnicích. A naopak ve Švýcarsku, Španělsku nebo Belgii je nejvyšší dovolenou rychlostí 120 km/h.
ADAC varuje mladé a nezkušené řidiče, pro které mají některé státy nižší limity.
V Itálii tak mohou uhánět po dálnici nanejvýš stovkou a ve Francii a Chorvatsku nesmí překročit 110 km/h.
V Itálii a Francii platí toto omezení pro všechny, kdo vlastní řidičák méně než tři roky. V Chorvatsku musí zpomalit řidiči mladší než 25 let.
Odlišné typy silnic s různými rychlostními limity čekají na řidiče za značkou auta v modrém obdélníku, která označuje rychlostní silnici.
Zatímco v Česku vypadá taková silnice téměř jako dálnice, v jiných zemích se může podobat široké a rovné okresce.
Proto se povolené limity pro rychlostní silnice v zahraničí většinou blíží spíše maximálním rychlostem pro okresky. V Česku na nich platí stejně jako na dálnicích stotřicítka.
Nejrozšířenějším limitem pro okresní silnice je v Evropě 90 km/h. Ale například v Nizozemsku, Švýcarsku, Dánsku nebo Norsku tolerují policisté jen 80 km/h.
Naopak v Německu a Rakousku lze na silnicích mezi městy a obcemi uhánět i stovkou.
Alespoň v obcích je Evropa jednotná, všude platí padesátka. Ale například Švédsko žádné jednotné rychlostní limity nemá. Na silnicích této evropské země si je zapotřebí obzvláště hledět značek s místními omezeními.
(buč)Čtěte také:
Přehled poplatků za dálnice a rychlostích limitů nejen v Evropě: rozdíly trvají
Pokuty v zahraničí: velmi přísné tresty za rychlou jízdu a za alkohol