Asistenční služby u pojištění vozidel
Základní rozsah asistenčních služeb je u všech pojišťoven velmi podobný a je obsažen již v ceně pojistného. Zahrnuje organizaci a úhradu do sjednaného limitu příjezd a odjezd asistenční služby, časově limitovanou opravu na místě, vyproštění a manipulaci s vozidlem, odtah nepojízdného vozidla do nejbližšího servisu a případně vyzvednutí opraveného vozidla formou úhrady jízdného – vlak, bus, letadlo.
Zároveň zahrnuje organizaci služeb, kdy si vlastní službu klient již musí hradit sám. Jedná se zejména o odvoz posádky do servisu nebo domů, ubytování posádky vozidla, náhradní dopravu veřejnými prostředky – vlak, bus, letadlo, přistavení náhradního vozidla do 3,5t a jeho zapůjčení.
Časté jsou případy jako defekt pneu, vybití baterie, zabouchnutí klíčů, jejich odcizení, ztráta, zalomení nebo poškození (i zámků), nedostatek nebo záměna paliva či finanční tíseň v případě nutné opravy vozidla. V takových případech je lepší se ujistit, že takové služby máte zahrnuty v základním rozsahu. Pokud ne, doporučujeme je přiobjednat formou zvýšení rozsahu asistence, mnohdy za úplatu jen několika set korun ročně.
Získáte tak rovněž u mnoha služeb, kde byla ze strany asistenční služby poskytována pouze organizace pomoci, i finanční limit v řádech tisícikorun, který můžete čerpat na úhradu takové poskytnuté služby. Limit úhrady je obvykle v zahraničí dvojnásobný než v České republice.
Nákladní vozidla nad 3,5t mají možnost sjednat v rámci nadstandardních asistenčních služeb pro zahraničí i krytí nákladů spojených se zapůjčením náhradního vozidla nad 3,5t a nákladů spojených s přeložením nákladu na jiné vozidlo. U nákladních vozidel je rovněž finančně náročné jejich vyproštění, správně zvolený limit se může vyplatit.