Nová Škoda Fabia: Nejkrásnější malé auto z koncernu VW vyniká i v jiných ohledech
Líbí se vám nové modely vozů Škoda? Nejste sami. Vždyť i samotný Ferdinand Piech označil Fabii za nejkrásnější malé auto celého koncernu VW. V každém případě jde o jeden z nejdůležitějších modelů automobilky Škoda. Během uplynulých 16 let se prodalo více než 3,5 milionu vozů první a druhé generace. Češi si malou Škodovku zamilovali a nedají na ni dopustit. Pokud si pohráváte s myšlenkou na obměnu vozového parku a rádi byste se stali majitelem nejnovější generace, nepřestávejte číst. Prozradíme vám, jaká nová Fabia je.

Jak jezdí?
Kde jinde začít než u XDS? Elektronická funkce funguje na principu přibrzďování vnitřního předního kola a zlepšuje tak schopnost zatáčení vozu. V podstatě simuluje samosvorný diferenciál, protože po přibrzdění dochází ke zvýšení hnacího momentu vnějšího kola. Nová Fabia je díky XDS skvěle ovladatelná, suverénní a dravá.
Systém XDS se objevil již u druhé generace Fabie, ale pouze ve verzi RS, kde fungoval jen při příčném přetížení 0,6 G, a to při jízdě pod plynem. Nejnovější Fabia využívá XDS již při přetížení 0,15 G, včetně brzdění a zpomalování motorem.
Fabia si libuje při ostřejších nájezdech do zatáček i při předčasném zrychlování v oblouku. S nedotáčivostí se v podstatě nesetkáte, Škodovka je velmi poddajná. Může zato kombinace elektroniky se špičkově naladěným podvozkem. Stabilizační systém ESP zasahuje jen minimálně.
Zatímco druhá generace Fabie měla elektrohydrauhlický posilovač, nástupce dostal elektromechanický posilovač řízení. Zároveň zhubl na 980 kilogramu, ale chlubí se tužší a pevnější karoserií. Nejeden motoristický novinář v recenzi uvedl, že jezdí mnohem lépe než nová Škoda Rapid, která je větší a dražší.
Nová Fabia je skvělá v zatáčkách a nepovlává ani na dálnici. Dokonce i přes měkké ladění a šestnáctipalcové ráfky. Poradí si s nerovnostmi, tlumiče a pružiny drží kola na silnici jako přibité a posádka si užívá jízdu jako nikdy před tím. Za zmínku stojí také perfektně zvládnuté odhlučnění.
Jaká je uvnitř?
Nová Škoda Fabia jezdí srovnatelně s většími a dražšími vozy. Zvenčí vypadá úžasně. Ale jak se budete cítit v kabině? První dojem je pocit festovnosti. Dveře jsou nebývale tlusté a po uzavření tlumeně klapnout. Jako byste zavírali dveře od luxusního auta.
Ve srovnání s přímými konkurenty je Fabia úplně jiná. Spíše než hravá a roztomilá, je nekompromisní a důstojná. Oproti předchozí generaci je o 8 mm kratší, má nižší střechu a narostla do šířky.
Kabina se nafoukla o devět centimetrů do šířky, osm milimetrů do délky a jednadvacet milimetrů do šířky. Přestože se bavíme o malém autě, stísněně se uvnitř cítit nebudete. Vepředu pocítíte více místa od dveří, ale méně místa u středového tunelu – z důvodu ochrany před bočním nárazem jsou sedadla posunuta více ke středu vozu. Výhled je velmi dobrý a rychle si na něj zvyknete.
O blaho posádky se stará moderní multimediální centrum, celoplošné prosklení střechy, startovací tlačítko a množství „simply clever“ detailů. Nedílnou součástí výbavy je smart gate – chytrá krabička, která lze spárovat s chytrým telefonem. Je napojena na řídící jednotku a poskytuje nejrůznější údaje o vozidle.
Co se týče kufru, je dobře přístupný a nabízí úctyhodných 330 litrů základního objemu (max. 1510 litrů), což je v segmentu malých vůbec nejvíc. Kryt lze umístit do dvou úrovní a rozdělit tak kufr na dva patra.
Další informace o nové Fabii vám rádi poskytnou kvalifikovaní prodejci u autorizovaného dealera Auto Podbabská. Přesvědčte se o kvalitách nejnovější Fabie na vlastní kůži a vyzkoušejte si ji v rámci testovací jízdy!
REKLAMNÍ ČLÁNEK