Ohlédnutí za americkými ikonami

Ford Mustang
O Mustangu bylo dosti řečeno i napsáno. Název převzal po letounu s názvem North American P-51 Mustang. Při vývoji tohoto vozu bylo myšleno na mladé lidi, kteří neměli peněz na rozdávání, ale chtěli pěkné a výkonné auto. Tento cíl byl bez nejmenších potíží splněn. Došlo to ale mnohem dál. Stal se ikonou takzvaných “muscle cars” a tato americké legenda slaví i dnes celosvětový úspěch. Poprvé byl představen 17. dubna 1964 a i dnes pravidelně dostáváme nové verze.
Chevrolet Camaro
Vznik tohoto vozu je úzce spjat s Mustangem. Ford přišel s nabušeným Mustangem a General Motors se nesměli nechat zahanbit. Přesně z tohoto důvodu byl stvořen Chevrolet Camaro. Na odpověď se čekalo pouze dva roky. Hned od začátku si zákazníci mohli vybrat mezi verzemi kupé a kabriolet. Omezení rozhodně nebyli ani při výběru motorizace, jelikož v nabídce bylo hned několik motorů V6 a V8. Za příplatek bylo možné získat i big-block V8 s výkonem 325 až 375 koní.
Cadillac Sixty Special
Cadillac Sixty Special zažil něco, co ty dnešní zažívají jen velice zřídka. Vyráběl se po dobu celých 56 let a za ty roky se vystřídalo celkem 11 generací. Prošel dlouhým vývojem a obrovskými změnami, tudíž by si většina lidí první a poslední generaci ani nepropojila. Model Sixty Special je derivace z klasického Cadillac Series 60 a už od pohledu se jednalo o ukázkový křižník amerických dálnic. Pokud budete hledat nějaký Cadillac na prodej, tak se většinou setkáte s úspěchem.
Pontiac GTO
Tento automobil vznikl z jednoho ušlechtilého důvodu. Vytvořit výborný závodní stroj. Proto v roce 1963 zadala General Motors svým divizím jeden snadně znějící úkol. Vytvořit sportovní Pontiac, jež bude výkonný a perfektně jízdně vyladěný. Název byl podle všeho okopírován od Ferrari 250 GTO. Tam tato zkratka znamená Gran Turismo Omologato, což můžeme přeložit jako oficiální homologaci pro závodění ve třídě GT.
Buick Super
Pochází ještě z dob, kdy auta byla velikostí velice blízko lodím. Vždyť i Buick Super byl dlouhý více než 5,5 metru. Vyráběl se mezi roky 1940 a 1958. Jako základ modelu Super posloužil vůz Roadmaster, jenž byl v hierarchii značky Buick o třídu výše. Už v roce 1953 se do nabídky dostal osmiválec s objemem 5,3 litru, jenž disponoval výkonem 161 koní. Roku 1957 se dokonce v nabídce objevil motor Nailhead V8 6,0 litru s výkonem 213 koní, jehož spotřeba byla úctyhodných 17 l/100 km. Nic ale tomuto modelu nepomohlo a prodeje se rok od roku snižovaly. V roce 1964 byl oficiálně nahrazen modelem Riviera.
KOMERČNÍ ČLÁNEK