Topení v autě pomůže v zimě klimatizace, ruční brzda nezamrzne

Správné používání topení při nízkých venkovních teplotách auto rychle vyhřeje a z oken odstraní mráz. Občas zapnout klimatizaci je dokonce nutností.
„Automatická klimatizace se spíná sama, s tou problém není. Ale u aut s jednodušší manuální klimatizací by řidiči neměli zapomínat zapnout ji několikrát i v zimě,“ říká Radek Jakub ze servisu Auto-Raton v pražských Strašnicích. Jinak můžou součásti klimatizace začít korodovat.
Ihned po startu v tuhé zimě není podle německého autoklubu ADAC dobré namířit všechen vzduch z topení na čelní sklo. Okno se může orosit. Proto je lepší nejdříve trochu ohřát interiér auta, nejlépe směrem k nohám cestujících, a až pak začít s intenzivním oteplováním zamrzlého předního a bočních skel.
Klimatizace se má v zimě spolu s teplým vzduchem pouštět nejen kvůli ochraně systému, ale také k dosažení lepšího ovzduší v automobilu. Podle ADAC klimatizace vysuší vlhkost, která se do auta dostane se sněhem na botách nebo nohavicích.
Výhodou automatických klimatizací při vytápění auta je rovnoměrné rozdělení teploty vzduchu v interiéru vozu i jeho množství. Klimatizace zabraňuje také mlžení skel.
Když řidič přepne proudění vzduchu kvůli nečistému okolí na vnitřní cirkulaci, rychle to pozná podle mlžících se skel.
Pokud auto nemá klimatizaci a okna pokrývá neprůhledná mlha, nezbude než pootevřít boční okénka anebo použít speciální utěrku.
Ruční brzdu používejte pravidelně
Pro používání ruční brzdy uprostřed zimy platí, že obávat se mají spíše majitelé starších vozů. Porušené bovdeny mohou propustit k táhlům brzd vodu a ta při teplotách pod nulou zamrzne.
„Ale u novějších aut bych se ruční brzdy v zimě nebál, naopak. Sám ji používám dennodenně, i když stojím na rovině, zatáhnu ji na jeden zub. Aby byl mechanismus pravidelně v pohybu,“ říká Radek Jakub ze servisu Auto-Raton.
Podle něj hrozí nebezpečí u starších aut, v případě škodovek hlavně u letitých felicií a ještě starších modelů.
(buč)
Čtěte také:
Test stěračů: Za kvalitu se platí, moderní bezraménkové porážejí klasiku