Test Chevroletu Orlando 2,0 VCDi: levný a rychlý minivan s tváří SUV
Výhradně sedmimístný kompaktní velkoprostorový vůz má pouze jednu velkou mouchu – malý kufr. Ve všech ostatních parametrech Chevrolet Orlando obstojí.
Značka Chevrolet se stále ještě zabydluje na českých silnicích, dalším významným krokem bylo před pár měsíci spuštění prodeje rodinného modelu Orlando.
Tento konkurent pro delší verze Citroënu C4 Picasso, Renaultu Scénic, Fordu C-Max, ale také rival Volkswagenu Touran nebo Opelu Zafira získal svůj díl pozornosti hned po uveřejnění prvních fotografií. Díky svému designu.
Týden s testovacím vozem dokázal, že tvary patří k silné stránce tohoto rodinného vozu.
Zvláště otce rodin, kterým nesedí tvary ostatních minivanů, může robustní, dá se říct chlapácký design karoserie oslovit. Zepředu a ze strany Orlando leckomu připomene populární vozy SUV.
CHEVROLET ORLANDO 2,0 VCDi (120 kW/163 k) - BEZPEČNOST A CENA | |
Crash test | Dosud netestován. |
Airbagy | 6 airbagů v základní výbavě, žádný další ani za příplatek. |
ESP | V základní výbavě. |
Isofix | Dva úchyty na krajních zadních sedadlech. |
Cena | S testovaným motorem 2,0 VCDi (120 kW/163 k) stojí 467 900 Kč. Základní model s benzinovou osmnáctistovkou (104 kW/141 k) přijde na 362 900 Kč. |
Poznámka: červen 2011
Levný, ale ne laciný
Chevrolet Orlando patří se základní cenou 362 900 korun na českém trhu k nejlevnějším vozům se třemi řadami sedadel. Ještě laciněji lze koupit sedmimístné vozy Dacia Logan MCV, Peugeot Partner nebo Fiat Dobló.
Testovaný vůz měl pod přední kapotou nejsilnější nabízený pohon – turbodiesel 2,0 VCDi s výkonem 120 kW/163 koní.
Takové Orlando přijde na 468 tisíc korun. Nabídka konkurenčních modelů na této úrovni většinou teprve začíná, Orlando už zde nabízí svůj vrcholný motor a nejvyšší výbavu.
Avšak například nízkými cenami proslulý Renault prodává model Grand Scénic s turbodieselovým motorem a s výkonem 130 koní za téměř stejnou částku. Leč v nejnižším stupni výbavy a pouze s pěti sedadly.
Týdenní testování Chevroletu Orlando lze shrnout jednou větou takto: novinka nepůsobí vůbec lacině, i když pár nedostatků k ní patří.
Orlando má jednoduché, ale přitom zajímavé tvary
CHEVROLET ORLANDO 2,0 VCDi (120 kW/163 k) - HODNOCENÍ | |
Přednosti | Robustní karoserie se svébytným designem, příznivé ceny, vnitřní prostor v první a druhé řadě sedadel, sedmimístné provedení bez příplatku. |
Slabiny | Nepříliš komfortní podvozek, vyšší spotřeba turbodieselového motoru, velmi malý kufr a jeho úzké víko, také nákladová hrana prostoru pro zavazadla je vysoko. |
Pramen: AutemBezpečně.cz
Za volantem jako v opelu
Podobně jako škodovky, volkswageny a seaty používají řadu společný dílů, stejně tak Chevrolet si některé věci půjčuje od Opelu. Obě značky patří do amerického koncernu General Motors.
Stejný je například volant, ale také řada ovladačů nebo grafika centrálního displeje uprostřed palubní desky.
Ušetřené náklady jsou vidět na palubní desce z tvrdých plastů, její moderní tvarování však umí zakrýt levnější materiály.
Sedadla jsou velmi příjemná s bočním vedením. Malou nedotažeností je počítadlo kilometrů schované tak, že se řidič musí naklonit dopředu, když si chce údaj přečíst.
Víko kufru skrývá malý prostor pro zavazadla
Vnitřní prostor výborný, kufr velmi malý
465 centimetrů dlouhá a 183 cm široká karoserie Orlanda je příjemně prostorná. Vpředu je dost místa všemi směry, ve druhé řadě sedadel nabízí Orlando také velmi dobrý komfort.
Minusem jsou zadní sedadla dělená v poměru 2/3 : 1/3. Většina konkurenčních kompaktních minivanů dostává praktičtější řešení, kterým jsou tři samostatné sedačky.
Třetí řada sedadel, kterou má Chevrolet Orlando v základní výbavě, je určená spíše dětem. Dospělý má tak málo místa pro hlavu a pro nohy, že tam vydrží sedět jen pár kilometrů jízdy.
K autům s velkým prostorem patří často vtipné přihrádky a schránky pro odkládání nápojů, dětských hraček nebo další věcí. Těmi Orlando nehýří, v tomto ohledu se blíží klasickému nízkému autu.
Výjimkou je v tomto ohledu malý prostor, který se objeví po odklopení rádia. Podle návrhářů Chevroletu je to skvělé místo k odložení MP3 přehrávače.
Silnou stránkou tohoto vozu není ani zavazadlový prostor. Při složených sedadlech třetí řady skýtá jen 454 litrů, což je citelně méně než u většiny konkurentů. Jmenovaný Renault Scénic má asi o 300 litrů více místa pro náklad (bez sedadel třetí řady).
Orlandu by pomohlo, kdyby se v nabídce objevilo také ve verzi bez šestého a sedmého sedadla.
Příjemné svezení, spotřeba vyšší
Testovaný motor přesvědčil svou dynamikou. Jeho zátah se dostavuje od velmi nízkých otáček a zvláště na dvojku a na trojku je jeho akcelerace výborná.
163 koní pod kapotou dělá ze Chevroletu Orlando rodinný expres. Bohužel se nelze spolehnout na nízkou spotřebu nafty.
Na dálnici se během testu pohybovala okolo 7,5 litrů, na okreskách klesala lehce pod sedm litrů a po Praze jezdil testovaný vůz „za deset“.
K lepším stránkám orlanda patří jízdní stabilita podvozku, k horším jeho nízký komfort na nerovných silnicích.
Petr Buček
CHEVROLET ORLANDO 2,0 VCDi (120 kW/163 k) - TECHNICKY | |
Motor | Naftový přeplňovaný čtyřválec |
Výkon (kW/koní) | 120/163 |
Max. točivý moment (Nm/ot. za min.) | 360/2000 |
Poháněná kola | Přední |
Převodovka | Manuální šestistupňová |
Maximální rychlost (km/h) | 195 |
Zrychlení 0-100 km/h (s) | 10,0 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 7,9 město/4,9 mimo město/ 6,0 kombinace |
Emise CO2 | 159 g/km kombinace |
Exhalační norma | Euro 5 |
Rozměry (d/š/v - mm) | 4652/1836/1633 (s ližinami) |
Rozvor (mm) | 2760 |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1655 |
Objem kufru (l) | 454 (s třetí řadou sedadel zaklapnutou do podlahy kufru)/89 (při sedmi sedadlech) |
Pramen: Chevrolet
reklama

Jak si Chevrolet Orlando povede na trhu s ojetinami?
Chevrolet Orlando patří ve své kategorii mezi nejlevnější vozidla na trhu. Za své peníze však majitel dostane velmi dobře vybavené moderní vozidlo.
Lze očekávat, že si bude velmi dobře držet svoji hodnotu na trhu s ojetinami.
Jako jeté vozidlo bude Orlando patřit také k nejlevnějším na trhu, ale ztráta, vzhledem k pořizovací ceně, nebude tak velká jako u ostatních srovnávaných vozidel.
PŘEHLED ZŮSTATKOVÝCH HODNOT CHEVROLETU ORLANDO A KONKURENTŮ (Kč) | |||
Vůz | Cena nového | Hodnota po 3 letech | Hodnota po 5 letech |
Chevrolet Orlando 2.0 VCDi LT PLUS | 467 900 | 233 000 | 154 000 |
Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 16V FAP Tendance | 494 900 | 232 000 | 148 000 |
Peugeot 3008 2.0 HDI FAP Premium | 584 900 | 286 000 | 187 000 |
Ford C-Max 2.0 TDCi DPF Titanium | 588 900 | 300 000 | 200 000 |
Renault Scénic 1.9 dCi FAP Advantage | 459 900 | 220 000 | 142 000 |
Volkswagen Touran 2.0 TDI DPF Comfortline | 628 800 | 326 000 | 220 000 |
Poznámka: U vozů ve stáří 36 měsíců se předpokládá průměrný nájezd 60 000 kilometrů, u pětiletých 100 000 km.
Čtěte také:
Test Fordu C-Max 1,6 EcoBoost: rodinné auto mrštné jako ještěrka
Test omlazeného Citroënu Grand C4 Picasso 1,6 e-HDi: ve znamení výhledu a prostoru
Test Volkswagenu Touran 1,6 TDI: šmrncovní kvádr na kolech
Test Peugeotu 5008 1,6 THP: rodinný rychlík za půl milionu
Test Renaultu Grand Scénic 2.0 dCi: stěhovák s maturitou